کامر با مدیر اف‌بی‌آی درباره طرح رشوه خواری ادعایی بایدن در حالی که تمرکزش روی پرداخت 5 میلیون دلاری است صحبت می‌کند.


رئیس کمیته قدرتمند نظارت مجلس نمایندگان، نماینده کنگره، جیمز کومر، قرار است سرانجام روز چهارشنبه با کریستوفر رای، رئیس اف بی آی، در مورد سندی که آقای کومر خواستار آزادی آقای رای است صحبت کند که گفته می‌شود به جزئیات فساد ادعایی رئیس جمهور بایدن در زمانی که بایدن متهم شده است. او به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کرد.

آقای کومر تهدید کرده است که اگر آقای ری رای سند را که به ادعای رئیس، جزئیات یک طرح رشوه خواری 5 میلیون دلاری با آقای بایدن را شرح می دهد، سرفه نکند، کنگره را تحقیر خواهد کرد. این طرح می‌تواند شامل شرکت انرژی اوکراینی Burisma شود که به پسر مشکل‌دار آقای بایدن، هانتر، در حالی که پدرش رصدخانه نیروی دریایی را اشغال می‌کرد، پول پرداخت می‌کرد.

آقای کومر و همکارانش تحقیقات گسترده ای را در مورد شیوه های تجاری هانتر بایدن، که بین اروپای شرقی و چین کمونیست امتداد داشت، آغاز کرده اند. اخیراً کمیته یادداشتی منتشر کرد که نشان می داد میلیون ها دلار به خانواده بایدن پرداخت می شود.

افشای جدید جزئیات پرداخت ادعایی 5 میلیون دلاری را نشان می دهد که به گفته یک افشاگر در سال 2020 به رئیس جمهور آینده پرداخت شده است. افشاگر در 30 ژوئن همان سال در نامه ای به سناتور گراسلی که مدت کوتاهی پس از آن تحقیقات خود را در مورد اولین پسرش آغاز کرد، اعلام کرد. شیوه های تجاری او

رشوه ادعایی می‌تواند بخشی از مشارکت آقای بایدن جوان‌تر با بوریسما باشد، که با وجود نداشتن تجربه در بخش انرژی، به او برای مدت پنج سال در هیئت مدیره آن خدمت می‌کرد. درست 17 روز قبل از افشای این موضوع به آقای گراسلی، مقامات اوکراینی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کیف گزارش دادند که فردی تلاش کرده است 5 میلیون دلار رشوه بپردازد تا به تحقیقات درباره بنیانگذار شرکت، میکولا زلوچفسکی پایان دهد.

آقای کومر روز پنجشنبه در گفتگو با فاکس نیوز گفت که گزارش افشاگر در مورد جزئیات رشوه ادعایی بخشی از الگوی خانواده رئیس جمهور است. او گفت: «دلیلی که فکر می‌کنم بسیار معتبر است این است که این ادعا سال‌ها قبل از اینکه کسی درباره این شرکت‌های پوسته مختلف بداند و دقیقا بداند که خانواده بایدن در کشورهایی مانند رومانی و چین برای به دست آوردن پول چه کرده‌اند، مطرح شد.

آقای کومر در ابتدا از FBI درخواست کرد که گزارش افشاگر را در 3 مه تحویل دهد. در این احضاریه از FBI خواسته شده بود تا نسخه طبقه بندی نشده گزارش را منتشر کند که “ظاهر به جزئیات ترتیبی است که شامل مبادله پول برای تصمیم گیری های سیاسی است.”

آقای کومر در آن زمان در بیانیه‌ای نوشت: «اطلاعات ارائه‌شده توسط یک افشاگر این نگرانی را ایجاد می‌کند که معاون رئیس‌جمهور وقت بایدن ظاهراً در یک طرح رشوه با یک تبعه خارجی شرکت داشته است». مردم آمریکا باید بدانند که آیا پرزیدنت بایدن ایالات متحده آمریکا را فروخت تا برای خودش پول درآورد.

هنگامی که FBI نتوانست اطلاعات را در موعد مقرر – 10 می – ارائه دهد – آقای کومر به دنبال ملاقات با مدیر آژانس بود. با این حال، آقای Wray با او ملاقات نکرد، و جلسات توجیهی که به کارکنان کمیته نظارت داده شد، آقای کامر را بی نیاز کرده است.

روز جمعه اعلام شد که آقای کومر روز چهارشنبه با مدیر اف بی آی تماس تلفنی خواهد داشت تا در مورد گزارش افشاگر طبقه بندی نشده صحبت کند.

آقای کومر در بیانیه ای در روز چهارشنبه قبل از برنامه ریزی تماس تلفنی نوشت: “اگر Wray، رئیس اف بی آی نتواند پرونده درخواستی را تا 30 می ارائه کند، من به اقدامات کنگره تحقیر خواهم کرد.”

آقای کومر، «امتناع اف‌بی‌آی از تهیه این سند واحد مانع تراشی است». نوشت به آقای Wray در روز چهارشنبه قبل از تهدید او برای تحقیر او. “فساد عمومی، دستفروشی نفوذ، قوانین فدرال اخلاق/ افشای مالی، و مسائل امنیت ملی مستقیماً در حیطه اختیارات مقامات نظارتی کمیته است.”

اگر آقای رای با تحقیر کنگره برگزار شود، این احتمال وجود دارد که هیچ نتیجه ای حاصل نشود. به دنبال چنین قطعنامه هایی، وزارت دادگستری مجاز به پیگیری اتهامات جنایی علیه این افراد است. استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق رئیس جمهور ترامپ، به دلیل سرپیچی از احضاریه محکوم شده است که به دلیل آن مورد تحقیر قرار گرفته است.

آقای گراسلی قبلاً ماهیت معاملات تجاری خارجی هانتر بایدن را بررسی کرده بود که گفته می شود برادر کوچکتر رئیس جمهور، جیمز، در آن شرکت داشته است. در اکتبر 2022، دفتر سنا آقای گراسلی به دنبال اطلاعاتی در رابطه با دخالت خانواده بایدن با نهادهای تجاری مرتبط با حزب کمونیست چین بود. آقای گراسلی در آن زمان نوشت: «سکوت ادامه دار وزارت دادگستری و اف بی آی در مورد این موضوعات کر کننده است و اعتبار آنها را بیشتر از بین می برد».

وی افزود: «به عبارت ساده، بس است – وزارت دادگستری و اف بی آی باید نسبت به اقداماتی که در رابطه با تحقیقات هانتر بایدن برداشته اند یا نتوانسته اند، به کنگره و مردم آمریکا رسیدگی کنند.»

قبل از آن، آقای گراسلی در حالی که به عنوان رئیس کمیته قضایی سنا خدمت می کرد، تحقیقات خود را در مورد هانتر بایدن انجام می داد، اگرچه این یک تحقیق رسمی کمیته نبود. قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020، دفتر آقای گراسلی تعدادی از سوابق مالی را به وکیل ایالات متحده در ناحیه دلاور، دیوید وایس، ارسال کرد که هنوز در حال بررسی سوابق تجاری و مالیاتی آقای بایدن جوانتر است.

در حالی که جمهوری‌خواهان کنگره مدت‌هاست بر روی هانتر بایدن به‌عنوان پیوند طرح‌های پرداخت احتمالی به خانواده تمرکز کرده‌اند، گزارش افشاگر که توسط آقایان کامر و گرسلی جستجو می‌شود، می‌تواند اولین نمونه از افشاگری باشد که مستقیماً رئیس‌جمهور فعلی را با نهادهای خارجی مرتبط می‌کند.




دیدگاهتان را بنویسید