شهرداران شهرهای بزرگ، خودروسازان را به دلیل سرقت های سرسام آور خودرو مقصر می دانند، مجرمان را رها می کنند


در برخی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا، خودروها – به ویژه کیاس و هیوندای – توسط هزاران نفر دزدیده می‌شوند، اما شهرداری‌هایی مانند بالتیمور، سنت لوئیس، فیلادلفیا و سیاتل از خودروسازان شکایت می‌کنند. شارژ وسایل نقلیه آنها برای سرقت بسیار آسان است.

این شکایت ها ادعا می کنند که خودروها اقدامات متقابل ضد سرقت کافی ندارند، گویی شهروندان نمی توانند در برابر اصرار برای گرفتن اموالی که متعلق به آنها نیست مقاومت کنند و این تقصیر قربانیان است که آنها را به وسوسه سوق می دهند.

بالتیمور که این هفته شکایت کرد، امسال تقریباً دو برابر بیشتر از سال گذشته خودرو به سرقت رفته است. چهار در ده کیاس و هیوندای هستند، به این معنی که مدل‌های دیگر باقیمانده را تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده یک مشکل جرم و جنایت است، نه فقط یک نقص طراحی مانند استعداد فورد پینتو برای انفجار در تصادفات عقب.

روند TikTok ولگردی و جنایت را تشدید کرده است، با ویدیوهایی که نشان می‌دهد به راحتی می‌توان خودروها – بدون آنچه شهردار دموکرات بالتیمور، برندون اسکات، «فناوری استاندارد صنعت بی‌حرکت‌سازی خودرو» می‌نامد – بدون کلید راه‌اندازی کرد.

به نظر می‌رسد شهرها استدلال می‌کنند که خودروسازان چیزی شبیه به یک “آزاردهنده جذاب” برای صاحبان خانه ایجاد می‌کنند، ویژگی‌های خطرناکی مانند استخرها که ممکن است کودکان را جذب کند، و از آنها می‌خواهد آنها را حذف کنند یا هشداری ارائه کنند.

رانندگان – به کنار بی احتیاطی – نمی توان گفت که از شخص دیگری دعوت می کنند تا سواری خود را به این طریق دزدی کند، و در حالی که ممکن است انتظار منطقی داشته باشند که مهندسانی که کیا یا هیوندای را طراحی می کنند، از سرقت اجتناب کنند، خودروها هنوز نمی توانند خود را در آنجا دور کنند. جستجوی جاده باز

با این حال، آقای اسکات تمام تقصیرها را به گردن تولیدکنندگان می اندازد و آنها را به خرج کردن سکه متهم می کند. وی در بیانیه‌ای گفت: «این اقدامات کاهش هزینه‌ای که توسط هیوندای و کیا به بهای حفظ امنیت عمومی انجام می‌شود، غیرقابل قبول است.» آنها ساکنان ما را در معرض جرم و جنایت قرار داده اند و به طور قابل توجهی منابع پلیس ما را تحت فشار قرار می دهند.

مایکل هریسون، کمیسر پلیس بالتیمور نیز مسئولیت را بر دوش خودروسازان گذاشت. وی گفت: «ما باید از این تولیدکنندگان برای رسیدگی به این افزایش سرقت خودرو که قربانیان و ساکنان را در معرض آسیب قرار می‌دهد، مطالبه بیشتری داشته باشیم.» هیچ کدام به مجازات سارقان اشاره ای نکردند.

کیا در نامه‌ای به WBAL-TV، این شکایت‌ها را «بی‌اساس» خواند و اشاره کرد که آن‌ها «به‌روزرسانی رایگان نرم‌افزار امنیتی پیشرفته‌ای را برای محدود کردن عملکرد غیرمجاز سیستم‌های احتراق خودرو ارائه می‌کنند و ما همچنین قفل فرمان را برای آن‌ها ارائه می‌کنیم. بدون هیچ هزینه ای بر مالکان تأثیر گذاشت.»

کیا همچنین «بیش از 44000 قفل فرمان رایگان را برای بیش از 330 سازمان مجری قانون در سراسر کشور برای توزیع به مالکان آسیب دیده کیا ارائه می‌کند»، مشابه برنامه فیلادلفیا – که به دلیل نگرانی‌ها در مورد مسئولیت قانونی متوقف شد – که قفل فرمان را برای تعدادی قفل کرد. صد راننده

تدابیر امنیتی منفعل محتاطانه است، اما تنها به عرضه می‌پردازد و در عین حال تقاضا را نادیده می‌گیرد، که با بیکاری شهرها در تعقیب فعال مجرمان افزایش یافته است. هفته گذشته در بالتیمور، هفت جمهوری‌خواه از مجلس نمایندگان مریلند نامه‌ای به آقای اسکات ارسال کردند که در آن توضیح داده شد که چگونه دزدان خودرو تقریباً تضمین می‌کنند که از این ماجرا فرار کنند.

نمایندگان گفتند از 2473 خودروی سرقت شده در بالتیمور در سال 2022، تنها 397 – شش درصد – منجر به دستگیری و تنها هفت مورد محکومیت شد.

طبق آمار منتشر شده توسط MacIver در ویسکانسین، از آنجایی که مجازات‌ها برای افراد زیر سن قانونی سخت نیست، آن‌ها هم از قانون و هم از سهولت پیاده‌روی استفاده می‌کنند، به طوری که در ژوئن سال گذشته به‌طور میانگین هر ساعت یک خودرو به سرقت می‌رود. موسسه.

در میلواکی، کودکان 12 ساله در حال دزدیدن ماشین هستند، که توسط “محاکمه کیا بویز” مارکل هیوز، 17 ساله مشخص شد. این شهر شاهد 10476 سرقت خودرو در سال 2021 بود که 66 درصد از آنها کیاس و هیوندای بودند، پس از نقص احتراق. در یک ویدیوی یوتیوب که بیش از شش میلیون بار مشاهده شده است.

از دامنه همه گیری دزدی خودرو واضح است که به روز رسانی نرم افزار و ارتقای امنیتی واکسن هایی نیستند که آمریکا به آن نیاز دارد. برای اطمینان از امنیت جان و مال، شهرها باید تلاش کنند تا با نیروی قانون جلوی دزدان را بگیرند و مجرمانی را که این پیام را دریافت کرده‌اند که می‌توانی جنایت را انجام دهی، انجام ندهی، انجام دهند.


دیدگاهتان را بنویسید